Monday, July 29, 2013

Scarab Beetle - Beautiful, even if you don't like insects.

 
I like insects and spiders.  My colleagues in biology do too, but the majority of people out there seem to have a universal response when I mention insects - "Yuk"!  I am almost certain that these "yuk" people have never looked at an insect closely because if they had they would find some of the most unusual and beautiful creatures on the plant.
 
Last week, Cyndi, who works in our division office here at the college, brought me an awesome scarab beetle from her yard.  This little guy will definitely make you take a closer look the next time you see an insect.
 
Below are some of the images I took of this beetle with my point-and-shoot camera and with the digital dissecting scope in the Microscopy Lab.  The dissecting scope images are first.
 

Something with such amazing colors lives in Dallas County? Absolutely!

Notice the club-shaped antenna with three sections.

 

As you can see, this little guy is alive and holding on to a twig.  It has very large tarsal claws for gripping.

 

Here you can see the tarsal claws and that all parts of this beetle are beautifully colored.


I wanted some more images of this beetle so I saved him a piece of lettuce from my deli sandwich and took him outside with my point-and-shoot camera.  This allowed much better depth of focus.
 

Notice the horn in the center of the head. 



A closer look at the eyes and horn.



A good look at those tarsal claws.


 

Last and one of the best. 


You may notice that there are no electron microscope images of this beetle.  The inside of an electron microscope is a very inhospitable place to be -- the high vacuum dries specimens out very quickly and there is high energy beam of electrons.  I could have killed the beetle and mounted him in the scope, but some things are too beautiful to destroy and, I hope you will agree, this insect is one of them.  I released him this morning, alive and well.

Bizarrely beautiful, but definitely not yukky.

As always, I welcome comments on this posting. 







19 comments:

  1. I think this beetle is beautiful and your photos capture that beauty perfectly. I say Yuk to all the YUKs!

    ReplyDelete
  2. Beautiful. And a respect for all life, I see. Even more kewl.

    ReplyDelete
  3. Do you know the story of Carl Jung and the Scarab?

    ReplyDelete
  4. الاستثمار في دبي
    أهم ما يميز دبي عن غيرها من المدن هو البنية التحتية القوية التي تتمتع بها ويظهر هذا من خلال المطار الدولي الذي يوجد بدبي الذي يعد واحد من أكثر المطارات التي تشهد أكبر نسبة إشغال من حركة الركاب والازدحام طوال العام فعدد الركاب على مدار العام يقدر بالملايين هذا إضافة إلى عدد كبير من شركات الطيران الدولية التي توفر خدماتها من نقل ركاب وعمليات الشحن من خلال هذا المطار.
    البنية التحتية القوية:
    - هذا إضافة إلى المناطق الحرة الموجودة في دبي التي تشكل بنية أساسية قوية لعدد من الصناعات، إضافة إلى المميزات التي تمنحها تلك المناطق للبدء بتأسيس الشركة أو صناعة، وقد تأخذ شكل عدد من الإعفاءات الضريبية والمتمثلة في عدم وجود ضريبة على الدخل الشخصي أو على الأرباح الناتجة على رأس المال.
    - المستوى المعيشي في دبي يشهد حالة من النمو والارتقاء، دبي تعد كأفضل مدينة في الشرق من حيث المستوى المعيشي كما أن التقدم التكنولوجي الذي تشهده دبي في العديد من المجالات منها الاتصالات والآلات وتطوير الطرق وسبل المواصلات والتي تسهل من التواصل ونقل الشركة لكافة منتجاتها.
    مميزات مدينة دبي للاستثمار:
    · إضافة إلى الموقع الجغرافي الخاص بمدينة دبي الذي يجعل منها سوقًا محوريًا للمنتجات والإعلان لأي من الشركات التي توجد بها كما أن دبي تعد مركزًا للسياحة في العالم العربي وهذا لكون بها العديد من المظاهر السياحية والرياضيات التي تجذب السياح والذي يجعل منها سوقًا للعديد من العملات العالمية.
    · تعد دبي أكثر المدن تقدمًا وازدهارًا بالمقارنة مع دول أخرى في تكوين أي عمل أو تأسيس شركة بها يكون اختيارًا راجح وهذا لكونها مدينة لا تفرض ضرائب كبيرة كما أن الاستثمار بها يعد بمثابة البوابة للاستثمار في الخليج العربي.
    · تكوين شركة في دبي يمر بعدد من الخطوات أهمها الحصول على الموافقة والتراخيص من الحكومة وتلك الخطوة قد تأخذ وقتًا كبيرًا في العديد من المدن الأخرى أما في دبي في الحكومة تمنح عدد من التسهيلات والإعفاءات من الإجراءات الروتينية العديمة الجدوى.
    · الخطوة التالية هي مرحلة التأسيس وفي تلك المرحلة يتم تحديد عدد الشركاء وسمة الشركة ما إذا كانت شركة ذات مسئولية محدودة أم شركة مكونة من عدة شركاء
    لدى اتقان تأسيس الشركات في دبي فريق عمل محترف على أتم الاستعداد لمساعدتك في تأسيس أعمالك التجارية بدبى وبفضل خدماتها المتكاملة، يمكنك تأسيس شركتك باستخدام نماذج مصممة خصيصاً لتناسب احتياجاتك.
    يمكنك معرفة مزيد من المعلومات عن :

    خطوات الاستثمار فى دبى
    تأسيس شركة فى دبى
    تأسيس شركة في جبل علي
    الاستثمار فى دبى
    تأسيس شركة في دبي للخليجيين
    تكلفة تأسيس شركة في دبي
    خطوات تأسيس شركة في دبي
    الاستثمار في الإمارات

    ReplyDelete
  5. خدمي يقوم العميل تطبيق من خلاله بإختيار منتج من مجموعة من المنتجات المتاحة أمامه ليصل الى المكان الذى يحدده مصر جميلة - مصر جميلة - Misr Gamila - Misr Gamila

    ReplyDelete
  6. من أفضل المقالات على الإطلاق صراحة تستحق التعمق أكثر واكثر لقد سعدت بقراءة مقالك وانا فخور بك وبما تقدمه في مدونتك ف انت مثال للمدونات التي تقدم محتوي مفيد
    مقابر للبيع
    خبير سيو
    سيو
    خبير سيو
    مقابر للبيع
    مدافن
    خبير سيو
    شركة تصميم مواقع
    افضل شركة تصميم مواقع

    ReplyDelete